Het is van deze tijd. Mensen vinden het geweldig om mee te kunnen kijken binnen het leven van een ander persoon. Denk aan Big Brother, dat een groot succes bleek. Vervolgens hebben we nu Utopia als het gaat om reallife soaps. Een stapje verder zijn de docusoaps. Oftewel, we volgen een aantal mensen of in veler gevallen, be-kende mensen. Kim Kardashian is er zo een overzees. In Nederland hebben we de Roelvinkjes, de Frogertjes, Barbie en haar metgezellen en ook Jokertje heeft een docusoap. Een docusoap maken was echt wel een wens als televisieproducent. Een docusoap maken is echter wel duur en kent veel juridische haken en ogen.

Twee maanden geleden was daar ineens de laatste uitzending van CampingLife. Een prachtig programma waar we ons als Nederlander iedere zaterdag aan vergaapte. Vraag mij niet waarom RTL stopte, maar het bleek waarheid.

Al snel kwam het idee en ook de vraag om in dit gat te springen. Dat is dus niet mogelijk. Een merk als CampingLife is niet iets wat je zomaar even opvult en of vervangt. Daarmee zou je het programma veel en veel te kort doen. Messi is ook niet zomaar even te vervangen bij Barcelona.

Toch zijn wij de uitdaging aangegaan en hebben een format geschreven. Een docusoap vanaf de verschillende campings die Nederland en België te bieden hebben. We volgen een familie op de verschillende campings om vanuit daar de gadgets te laten zien, de fietsen, BBQ’s en dergelijke zaken kwamen boven borrelen bij de eerste brainsessie. We kozen voor de docu... Alleen dan moeten we wel een gezin kunnen regelen.. Dat bleek een behoorlijk probleem. Zoekt en gij zult vinden ging niet op. Uiteindelijk zocht ik het, mede noodgedwongen, dicht bij huis. Mijn eigen gezin bestaande uit ikzelf, mijn vrouw, drie dochters en een zoon. Een portret op zich. Thuis waren ze dol enthousiast en de ideeën werden snel werkelijkheid. Aankomende zomer, vanaf eerste weekend juli, nemen we dan ook de serie van acht afleveringen op. Soms kan ik niet wachten om te starten. Maar soms denk ik ook wat langer na over deze situatie... En dan besef ik mijzelf dat ik in een rijtje kom met namen als Barbie, de Roelvinkjes en de Frogertjes... Tsja, niet iedere zomer is er een om nooit meer te vergeten!

Vanaf december 2016 iedere week bij SBS!

Ik hou jullie op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

* Verplichte velden
Interesse